2015年8月17日 星期一

口哨的「作用」

你懂吹口哨嗎?SU不懂。

求學時期,曾模仿吹口哨的咀型,「自學」了一段時間,結果還是未能掌握箇中竅門,自此放棄。

記得年少時,父母曾教導不要在長輩前吹口哨,以免給人不莊重的感覺;至長大一點的時候,他們又指不要在街上亂吹口哨,不然容易招惹是非。回想起來,大概他們從來都不察覺我是不懂吹口哨的,又或是早已假定我「怎會連吹口哨這點小事也不會」。

吹口哨時,人會愉快一些嗎?我不知道喔,早已說了不懂吹口哨嘛。不說不知,原來吹口哨也有其「作用」的。究竟有什麼作用?呵呵,聽聽以下這首歌,看看能否找到答案。


日常生活中,的確有機會遇到大大小小Make you madMake you swear and curse的煩事鎖碎事,不論是覺得Life seems jolly rotten還是Life’s piece of sxxt,不妨在靜下來的時候提醒自己-----嘗試look on the bright side of life,然後繼續laugh and smile and dance and sing快樂地過。

附帶一提,上列是原唱字幕版,網上有很多翻唱版本,我比較喜歡以下的「小結他女聲版」。由於這個版本沒有字幕,那我Post出歌詞吧,方便大家一邊聽,一邊再一次細味歌詞含意。


Some things in life are bad. They can really make you mad.
Other things just make you swear and curse.
When you're chewing on life's gristle, don't grumble, give a whistle!
And this'll help things turn out for the best...

And... always look on the bright side of life!
Always look on the light side of life...

If life seems jolly rotten, There's something you've forgotten!
And that's to laugh and smile and dance and sing,
When you're feeling in the dumps, don't be silly chumps,

Just purse your lips and whistle, that's the thing!

And... always look on the bright side of life...
Always look on the bright side of life...

For life is quite absurd, And death's the final word.
You must always face the curtain with a bow!
Forget about your sin, give the audience a grin,
Enjoy, it's the last chance anyhow!

So always look on the bright side of death!
Just before you draw your terminal breath.

Life's a piece of sxxt, when you look at it.

Life's a laugh and death's a joke, it's true,
You'll see it's all a show, keep them laughing as you go.
Just remember that the last laugh is on you!

And... always look on the bright side of life...
Always look on the bright side of life...





26 則留言:

  1. 回覆
    1. 我現在試下吹,都仲係吹唔到響聲,只係得d漏風ge呼呼聲。

      刪除
    2. 哈哈!漏風?笑死我!^0^

      刪除
    3. 係呀,吹出黎呼呼聲,唔係口哨果d聲響。

      刪除
  2. 記得我約6---7歲時學過吹口哨,看見街外大亞哥吹口哨
    我又學人吹吱吱吱聲
    後來被外婆罵
    說女孩子不許學,見吹一次掌一次嘴,以後不敢學了

    回覆刪除
    回覆
    1. 都係gar,在人前吹口哨,始終對對自己形象唔係咁好。呵呵,唔止女孩子,男孩子在人前吹可免則免啦^_^。如果男仔吹時咁橋有女仔行過,會俾人以為撩女仔gar

      刪除
  3. 吹口哨給人不莊重及意氣風發的感覺!前特首煲呔曾就有這個壞習慣。但在唱歌時加上口哨聲卻是另一回事!

    回覆刪除
    回覆
    1. 哈哈,你講曾蔭權,我記得阿董腳痛落台時(or 前後一段時間),佢俾人影到邊行邊吹口哨。=P

      在街吹口哨,剛巧有d稍為野火的女仔行過,會俾人以為當街調戲女生tim ^_^

      刪除
    2. 喺6-70年代,只有飛仔先至會隨街吹口哨!哈哈!正如你所講,當有靚女經過,啲飛仔就會吹口哨撩佢!

      刪除
    3. 如果夜晚路過公園吹口哨,部份夜青分分鐘會在女伴前扮英雄「發圍」都未定gar。

      刪除
  4. 回覆
    1. 用筆吹,我都記得見過。有d唔知點樣將手指放在咀前,都吹到。

      刪除
  5. 回覆
    1. 減唔減到少少你d鑊氣,冇咁早醒來呀?=P

      呵呵,你...讀慣d幽雅詩文,聽到sxxt (你唔會以為係Seat gwa)呢d字,會唔會使你變得粗俗左gar=P

      刪除
  6. 記得讀書時都學過吓吹,但一值都掌握唔到......

    回覆刪除
    回覆
    1. 我都係,唔知係咪真係要好有技巧,唔只只係咀型對。

      刪除
  7. 吹口哨沒難度啊! 偶然我也會吹吹, 感覺輕鬆些 ...
    幾句歌是很容易 ... :D

    回覆刪除
    回覆
    1. 我唔識呀,所以.....一句歌都已經很難呀。=P

      刪除
    2. SUSU,唔係有喉核就吹得出ge咩^^

      刪除
    3. 唔係有喉核就吹得出ge咩---->下?係ge咩?=P

      刪除
    4. 好明顯唔係lor,我摸完自己個喉嚨位置先答你gar。=p

      刪除
  8. 我覺得吹口哨是一種很不禮貌的事, 尤其對著女生吹就最為反感, 但若自己在沖涼時吹給自己聽那又另當別論....

    回覆刪除
    回覆
    1. 呵呵,都係的,女仔點會鍾意俾人吹口哨撩?^_^

      刪除
  9. 讀書時代,我都想學吹口哨,但資質遲鈍,很難學。

    回覆刪除
    回覆
    1. 哈,唔學可能冇壞,要左好多不必要紛爭都未定。^_^

      刪除