2016年4月14日 星期四

「原始」也有原始的好…


驟眼看來,好像很易迷失樹林裡

不是的。樹與樹之間隱隱著一條和自然環境融合在一起的小山徑,引領登山者繼續前行,走出樹林。



劃上綠色框線後,圖中的路徑變得明顯了吧(按圖可放大)。這條小徑不是郊遊者「自行開路走出來」的,那其實是荃錦自然教育徑的一部份。倘若如此天然山徑以水泥路代替,漫步林區時的原始風味一定大打折扣。

最近,一些行山人士察覺郊野公園內「山徑水泥化」的現有增加趨勢,於是發起網絡群組,希望喚起坊間及媒體關注。明報記者為此寫了一篇專題報導,不僅向漁護署及民政署查詢路徑修葺方法的選用準則,也邀請了大學運動學系學者與地理專家分別闡釋「水泥山徑」對膝關節與自然環境的影響。SU在此不重覆相關內容,有興趣的朋友可經文末所附的連結一讀。

分享一些個人看法。參考漁護署為推廣遠足活動而設的網站「郊野行樂」,官方大致把坊間較熱門的山徑分為「長途遠足徑」、「郊遊徑」、「自然教育徑」、「家樂徑」與「樹木研習徑」這五個類別(註﹕本港山徑眾多,該網站沒有可能一一盡錄)。一般而言,「長途遠足徑」及「郊遊徑」屬具挑戰性的行山路線,路面嶇崎不平,上落波幅亦大;「自然教育徑」、「家樂徑」和「樹木研習徑」則是一家大小與初次行山者的「輕量之選」,綜合難度相對較低。誠然最理想的情況是所有天然小徑皆保持原貌,惟衡量實際需要,如遠足徑與郊遊徑的部份路段穿越仍有上一代老村民居住的舊式小村,修葺相應的水泥路以方便長者出入是合理的。然而,若興建水泥路是為了吸引較少運動的市民逐步培養郊遊興趣,以及提供一些基本路線供有特別需要社群(如行動不太方便人士)感受郊野風光,有關方面亦不妨把水泥化的範圍收窄至「自然教育徑」、「家樂徑」和「樹木研習徑」等和「目標群組」(Target Group的中文是否「目標群組」?)對應的簡單路線,少動「長途遠足徑」和「郊遊徑」等其他山徑的原始風貌。

坦白說,當天踏上一條全程均由混凝土鋪成的砵甸乍山郊遊徑時,我是有點詫異的。


         *                 *                *

‘Waltzing  Matilda’(澳洲著名民謠,中譯<叢林流浪>)


片中的行山路線為馬鞍山郊遊徑的一部份,如訪客需要該郊遊徑資料,可參閱延伸閱讀部份的舊文。補充短片拍攝者由西貢一帶出發登上昂平,本blog舊文的行程是由馬鞍山村起步,經昂平至西貢市中心




延伸閱讀﹕
2016327日,明報,<綠色生活﹕走不出石屎森林  畀條天然山路我行?>


舊文﹕馬鞍山郊遊徑




圖片來源﹕
自拍



38 則留言:

  1. 漁護署是好心做壊事,破壞自然環境.

    回覆刪除
    回覆
    1. 呢個要加小小補充先,唔係香港所有山徑都係由漁護果邊管的,特別是那些不在郊野公園範圍內的山徑很有可能不是由漁護署去打理。

      山徑貼近自然環境,我覺得感覺係會良好D。=P

      刪除
  2. 「長途遠足徑」、「郊遊徑」、「自然郊育徑」、
    「家樂徑」與「樹木研習徑」這五個類別 .
    翦徑 !

    回覆刪除
  3. 我覺得在郊區修築一些設施,無可厚非,但應盡量採用天然的材料,例如樹木等等,以免破壞自然環境.

    回覆刪除
    回覆
    1. 應盡量採用天然的材料----->贊同呀﹗現有不少山徑都採用較貼近自然的方式去修葺,例如加插木擋板穩固崎嶇不平的沙石斜路(類似梯級形式)而不是將整條山路變成水泥石級供遊人登山,這樣會較能保持原如風貌,希望將來不會變成工整的水泥梯級吧。

      刪除
  4. 我以前有幾位朋友,一齊行過幾次山,最後散咗,因為佢哋唔鍾意行山徑,嫌難行,反而喜歡混凝土路!

    回覆刪除
    回覆
    1. 佢地係咪平時都係少行山那類?(或預算行山就係「輕輕鬆鬆由榕樹灣行去索罟灣那樣」?=P)

      你帶他們行那些山徑呀?

      刪除
    2. 你問:你帶他們行那些山徑呀?不如我話你知,佢哋想行乜野山吖~

      如一D海濱長廊,旁邊有商場,熱時可以走入去涼冷氣,又可以SHOPPING,又或者行山頂,乾乾淨淨。

      我第一次帶佢哋就喺行馬窩,在我嚟講已經好易行,得幾舊大石之嘛,其餘全是混凝土,事前我比過UTUBE佢哋睇,睇嗰時又話好簡單,行果時就話辛苦。有一次佢哋又話行,我同佢哋行船灣大壩,又話無瓦遮頭 >_<

      以後唔同佢哋行呀!

      刪除
    3. 吓?海濱長廊點叫行山呀?反而山頂都算OK,特別是在天氣炎熱GE時候,想吸吸新鮮空氣的話都算是不錯的選擇。

      馬窩我未到過,係咪...一路要上行GAR?哈哈,或者佢地高估左自己GWA=P 有時都係GE,領隊做晒功課選路線,結果俾朋友「話呢話路」,係有少少激氣GAR。UM....可能你D朋友平時少活動,中途話辛苦當俾佢地呻下消消氣啦。^_^

      刪除
    4. Aiya~山路唔係向上就向下gar la,有機會你去行下吖,只係初時幾舊大石,其餘的好易行,如以佢哋嚟講,根本唔係問題,潔潔矮小,有幾舊大石要爬,佢哋一步就可以,佢哋嫌山路烏糟呀~

      有兩個化晒妝先行山,行行下又要補妝!個個都係公主,所以有公主病 ^^

      刪除
    5. 好多女仔薄薄地都會化一化妝的,不過行山行到半路要補妝,又真係有D「浪費心機」咁,一陣行行下又流汗都未必保持到個妝好耐=P

      公主...係咪要在皇宮內High-tea果種公主?=P行山都只係其中一種聯誼方式,第時同佢地普普通通食下飯,或者搞其他活動啦。

      刪除
    6. li 幾個朋友ge興趣,同奇奇怪怪ge張潔潔有分別呀,搞其他活動?搵機會啦~哈!哈!哈!

      刪除
  5. 天然山徑變成石屎路,大自然氛圍也蕩然無存了。
    用石仔或木材加泥鋪路或做梯級可與大自然融為一體,也可保持郊野自然風貌。

    回覆刪除
    回覆
    1. 係呀,D專家仲話水泥路會阻礙樹根生長之類,所以呢種修山徑方式都係可免則免,最緊要係唔好諗住話「方便、吸引多D人去行」而將「路徑水泥化」的範圍不斷擴大。

      刪除
    2. 所以呢,好像Kaka的自然美才女,
      千萬勿在臉上塗脂抹粉,
      才可保持自然美貌。

      刪除
    3. 但,有時有些場合薄施脂粉是一種禮貌。:P

      刪除
  6. 與炮台山相連的照鏡環山,以往有一條長長的山腰小路,很有野趣,不知道如今還在沒有? 很懷念這條山路。

    回覆刪除
    回覆
    1. 香港都有「炮台山」呀,仲有地鐵TIM,哈哈哈=P

      明白的,阿姨講果個係將軍澳那邊果個,衞奕信徑第三段。果段都有唔少係水泥路。

      刪除
  7. Small U你真是一個很熱愛大自然的人呢!

    回覆刪除
    回覆
    1. 大自然唔需要人類,但人類卻需要大自然MA。

      (咁答好似有點「功利主義」TIM =P)

      刪除
    2. 兩位,容我搭訕吖~大自然需要人類保護呀 ^^

      刪除
    3. 係架........潔潔.(^_-).
      希望人類多點珍惜和愛護大自然!

      刪除
    4. 大自然也在保護人類,最明顯係一草一木都為人類源源不絕供應氧氣。

      刪除
    5. 兩位,所以大自然同人類,要相互珍惜呀~

      刪除
  8. 好友✬*¨☆瞓覺嚟☁¨♦好夢★。゚☾晚安
     ∧_∧・゚。*¨Zzz
    (。・ω・。)つ━★・*。
    ⊂   ノ  ・゜+.♪`。✾
     しーJ °❉。*♫´¨)
        ¨♬∵ ೋ¸.·ø
      ¸♩.·¤´◇¸.**∴⊹
        •ೋ*¨*•.¸¸。゚ഐ

    回覆刪除
    回覆
    1. 我一定冇咁早瞓.不過要同你說定晚安
      因為.我回覆完Google 要忙回覆FB呀
      好友♦・゚☼早晨&午安喇喂*☁`☀
      * ҈ *我出門行街呢**∴✾
      ¤*¨❉齊齊繼續╠╣aΡpy每一天
      ╓────╖❣。・゚゚・。。゚♥
      ║─╓╖─║
      ║╙──╜║✿º°¨ʚïɞ
      ╙─╖╓─╜♡
      ╓─╜╙─╖❀º°¨ƸӜƷ
      ╙─╖╓─╜
      ──╙╜*ღ.•*¨❤
      ∵♣♧♣∴•ೋ∵♣♧♣∴

      刪除
    2. 原來係就我時間,謝謝神鳳^_^

      出門行街,要行定星期六、日果份先得呀,呢個週六日勁大雨。=P

      刪除
    3. 好友★。゚☾快樂時間過得好快
      又瞓覺豬喇喂☁¨*☆好夢♦・゚✬晚安

      刪除
  9. 我都試過行一啲草叢路,但一定要小心~會有蛇出沒.

    回覆刪除
    回覆
    1. 草叢路好耐之前我都試過,不過果度其實只係一條少人行GE郊遊徑,漁護D人未黎得切剪路旁的雜草。=P

      真係鏟林果D,我唔會行GAR。一來驚行行下迷路,二來除左蛇之外,我仲驚有「捕獸器」,有D人在郊野非法放捕獸器捉野生動物的。

      刪除
  10. SU,
    上次行完元荃古道, 一半大理石路, 鋪得好靚, 可惜, 太工整了, 失去原始味! 所以讀你這篇, 好有同感.

    回覆刪除
    回覆
    1. 元荃古道變左一條「唔完全GE古道」,古時邊有水泥呀﹗

      我記得條古道隔離,有人特登在山坡上走,走了了沙泥路出黎。

      刪除
  11. 石屎山林,我們的政府......

    回覆刪除