2017年6月26日 星期一

「樹枝」.聯想


看真一點,真的是從樹幹掉下來的枯枝?

不﹗是能四處走動的所謂「樹枝」。

這是一對正在交配的竹節蟲啊﹗按圖放大的話,可清楚看到軀體上的紋理和植物枝節十分相似。哈﹗哈﹗對牠們感興趣的不只SU,隨後路過的一個家庭也停下腳步,仔細研究一番,小朋友看到「會動的樹枝」更是樂不可支呢﹗

*          *            *

近年,行山活動似有興起之勢,不少家長均會在假日帶同孩子親親大自然,吸吸清新空氣之餘,順道享受家庭樂。

郊遊時,成人認為「美的東西」未必能在孩童心中產生共鳴。讓成年人讚嘆的山水美景與山下建築群也許在小孩眼裡沒有什麼吸引之處,另一方面遊樂場在山野中亦並不常見,如何在一個多小時的旅程內保持孩子出發時的「朝氣」與「好奇」,不至中途頻頻嚷著回家無疑是一個值得思考的課題。小朋友各有不同性格,實在沒有通用的應對方法吧,惟我想補充一點,家長們與其三番四次告訴(騙?)孩子「很快就到」、「快要走完了」,借此保持他們的前進動力,倒不如試試在行程中多留意四周,多發掘有趣且在城市裡甚少碰上的事物和孩子們分享,一起觀賞,進而把本來「行行重行行」的步行運動營造成探索新鮮事的歷奇旅程,相信有望為孩子加添更多行山樂趣。

其實,大自然生機處處,泥灘上的招潮蟹與彈塗魚、身手敏捷的小松、愛躲在枝葉中的小蜥蜴與獨特小昆蟲、清澈河溪裡的香港瘰螈雨後常見的大菇菇、一碰即縮回的含羞草大家可曾錯過這些小生命的蹤影?






圖片來源﹕
自拍

37 則留言:

  1. 呢種竹節蟲,我都見過好多,真係好似枯枝

    回覆刪除
    回覆
    1. 我上網睇,原來有D人直情當寵物養。

      刪除
  2. 🌟話咁快又╠╣aΡpy星期二嚟✨
    好友☁。゚🌙瞓覺囉🌜甜夢安睡🌛💤
     O
       o
     .∧_∧・。◇
     ( ・ω・ )
     |⊃/(___晚安★
    /└-(____/✬・゚°☆
    ✾ღೋஜ๑۩۞۩*ഐ❉

    回覆刪除
    回覆
    1. 你好返晒未呀?瞓得好唔好?

      刪除
    2. 未好返晒的8899,不過瞓得好好...嘻嘻
      🌟話咁快又╠╣aΡpy星期三嚟✨
      好友☁。゚🌙瞓覺囉🌜甜夢安睡🌛💤

      刪除
    3. 瞓得好,免疫力都好D,好快就會好返晒喇。

      刪除
    4. 哈哈...我好瞓得的,明日神公休息,我又瞓12小時
      🌟眨吓眼時間過得好快╠╣aΡpy週五嚟✨
      好友☁。゚🌙瞓覺囉🌜甜夢安睡喇喂🌛💤
       O
         o
       .∧_∧・。◇
       ( ・ω・ )
       |⊃/(___・゚°★
      /└-(____/☆¨*✬
      ๑۩۞۩ஜღೋ❉✾ഐ*

      刪除
    5. 12小時,瞓醒充足電啦^_^

      刪除
  3. 回覆
    1. 係呀,大人覺得靚GE嘢,未必吸引到小朋友GAR。

      刪除
  4. 其實像我這年紀的人一樣也有童心。
    好似昨日,我駕車剛出門時就見到隻類似鹿的小動物,在我車旁行人路快速的奔跑,於是我立即停車去看,但已不知所蹤了!
    以前我也會帶孩子去觀賞大自然,這樣做法我覺得會令她有更開廣的心胸。

    回覆刪除
    回覆
    1. 人真的要學懂和大自然相處啊﹗

      唔知現在的小朋友會否多透過電腦、手機觀賞大自然呢?

      刪除
  5. 嘩﹗ 嘩﹗
    這樣難得的鏡頭也給你捕捉了,可真不簡單﹗
    開始我還以為是螳螂,以為是你取自網絡圖片,
    原來是羌創, 極度珍貴。
    抵比一個 like 。 ^.^

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實都係咁啱碰上咋,能否在郊野碰到動物(OKOK,竹節蟲係昆蟲 =P),都很講運氣的。除非係去睇牛,一早知道佢哋GE活動範圍啦。

      係咪網絡圖片OR網絡文章,呢度好易知,因為會標出處嘛。係YOUTUBE D歌唔會LOR,唔通你哋會以為首歌係我作同我唱咩?﹗^_^

      刪除
    2. 更正:﹗

      原來是「首」創, 極度珍貴。

      刪除
    3. 外國YOUTUBE 都會註明背景音樂,但香港人比較少
      不過,網絡照片都常有。

      這可能跟認知有關, 因為不一定知道音樂來源。

      刪除
    4. 都未去到「 極度珍貴」GE,生物記錄片拍過都未定^_^

      你所說的是其一呀。又或者,轉載人哋D文OR照片,唔寫出處就好易讓人以為是自己作品,「唔聲唔聲」變了有「偷文」、「偷圖」呃LIKE,把他人心機據為己有之嫌,但係如我早前覆你,歌就十之八九不會有此誤會。

      刪除
    5. 說的是。

      但是從這點可以看出來,
      雖然, 大家都知道不是很多人懂作曲唱歌,
      但是, 外國網民仍然認真的說明音樂出處。
      這證明外國人的公民教育多棒, 知道尊重原創。

      刪除
    6. 咁你也說得有道理的,值得仿傚

      刪除
  6. 現場小朋友的自然常識越來越差,
    有幾個小朋友見過含羞草﹖ 觸摸過﹖

    回覆刪除
    回覆
    1. 唔係呀,唔關小朋友事,文中我用「會動的樹枝」,只係我希望用比喻嚟突顯竹節蟲似樹枝咋。不過呢,都可以講多幾句的。那對父母同小朋友一齊睇,個爸爸同孩子講「佢哋0係度玩」,個媽媽就話「係個媽媽背住個仔」,可能佢哋覺得孩子仲細唔教大自然知識住。

      城市裡或者會少見D,去郊外應該見GE機會會多D。D植物掂吓會縮,都幾得意吖﹗

      刪除
    2. 更正:現「代」小朋友的自然常識越來越差。

      我想說是因為時代變遷,
      新一代不一定知道舊事,

      可能遲點他們連「郵差」是做什麼工作也懵然。

      刪除
    3. 咁你又啱呀,例如打字機已經冇人用,火柴亦已漸被打火機取代。

      刪除

    4. 是啊﹗ 只會用鍵盤,不懂寫字了。

      刪除
    5. 少寫字,字體係會寫得差D GAR。同埋有D筆劃多GE字,手寫時會唔寫唔出,打字時,打詞語中的頭一個字,已經會出之後劃數多那個字。

      刪除
  7. 難得一見呢。

    確是多了不少人到郊外旅行行山,相信是這幾年電視的催谷,加上遊客區不斷擴大,令港人改變習慣的緣故。

    回覆刪除
    回覆
    1. 唔想人迫迫的話,去郊外其實係一個好選擇。不過,易到及經傳媒推介GE「郊外」,都變得人多多喇。

      大東山、龍脊...深涌都多了好多人去露營。

      刪除
  8. 會動的樹枝好少見.
    宜家既小朋友,受家長影響,只中意玩手機,好少中意行郊外.

    回覆刪除
    回覆
    1. 好一部份成年人即使去郊外,停低都係急急拎個手機出嚟打機呀、瀏覽網貢呀、覆MESSAGE咁。

      刪除
  9. 好得意呀!
    可能有時行山見過都未定,但,佢唔走動的話,
    看到還以是樹枝而忽略了…:P
    講開又講……KaKa小時候最鍾意睇住啲螞蟻走來走去架喇!:D

    回覆刪除
    回覆
    1. Re: Kaka
      唔奇GAR,可能在山中走動時,小動物、昆蟲都伏在樹上、草叢悄悄看著我們路過。

      刪除
    2. Re: 大夫
      唔駛一定係黑螞蟻,區家麟寫過篇文,話只要拔掉螞蟻的觸鬚,原本相安無事、各不相干的蟻都好易因為感知減弱而互鬥。

      刪除
    3. 我童年時見黑螞蟻打黃螞蟻

      刪除
    4. 是黑螞蟻勝出?還是黃螞蟻勝出?
      或者最終勝利者是大夫喔!

      刪除
    5. 如果大夫想睇螞蟻打交(我只係寫如果,因為我唔覺得大夫真係想),而他又成功使兩班本來各自生活的螞蟻打起上嚟,咁真正的最終勝利者先係大夫呀=P

      刪除
    6. 我童年時見過
      黃螞蟻與黑螞蟻打交

      刪除